Tam Metin Yazım Kuralları
- Gönderilen bütün bildirilerin başında, Türkçe ve İngilizce başlık olmalıdır. Başlıklar ortalanmalı, 12 punto ve kalın (bold) olmalıdır.
- Bildiri başlığının altında yazarın unvanı ile birlikte adı soyadı, bağlı bulunduğu üniversite/kurum, fakülte, bölüm ve e-posta adresi alt alta yazılmalıdır. Times New Roman yazı tipi kullanılmalı, metin boyutu 10 punto olmalıdır. Satırlar arası “tek” seçilmeli ve paragraflar arası boşluk “0 nokta-nk” olmalıdır.
- Metinde Times New Roman yazı tipi kullanılmalı ve metin boyutu 11 punto olmalıdır.
- Metin, 1,5 satır aralığında iki yana yaslanmış olmalıdır.
- Tam metin kelime sayısı 3000-5000 aralığında olmalıdır.
- Bildiri, Microsoft Word, Google Docs ya da Libre Office programlarında yazılabilir. Sisteme Microsoft Word (.doc veya .docx uzantılı) formatında yüklenmelidir. Sayfa tasarımları dosya yüklenmeden önce kontrol edilmelidir.
- Bildirideki noktalama işaretlerinin kullanımıyla sözcük ve kısaltmaların yazımında Türk Dil Kurumu (TDK) Yazım Kılavuzu temel alınmalı ve Türkçe'nin kullanımıyla ilgili gereken kontroller yapılmış olmalıdır.
- Sayfa düzeni ayarları üst 2,5 cm, sol 2,5 cm, sağ 2,5 cm, alt 2,5 cm. olarak belirlenmelidir. Paragraflar arasında 12 nokta-nk boşluk bırakılmalıdır. Her paragraf, soldan 1 cm içeriden başlamalıdır.
- Metin içerisindeki başlıklara numara verilmemelidir. Metinde en fazla üç düzey başlık kullanılmalıdır. Başlıklar 11 punto olmalıdır.
- Birinci Düzey Başlık: Sola dayalı, kalın (bold) ve tamamı büyük harf olmalıdır.
- İkinci Düzey Başlık: Sola dayalı, kalın (bold) ve her sözcüğün baş harfi büyük olmalıdır.
- Üçüncü Düzey Başlık: Sola dayalı, kalın (bold) ve sadece ilk sözcüğün baş harfi büyük olmalıdır.
- Bildirinin sayfa sayısı kaynakça dahil 30'u geçmemelidir. Sayfa numaraları sayfa altında ve ortada yer almalıdır.
- Bildiride yer alan Tablo ve Şekillerin başlıkları sola dayalı ve sadece ilk sözcüğün baş harfi büyük olmalıdır. Kaynakları var ise Tablo ve Şekillerin hemen altında yer almalıdır.
(Örneğin; Tablo 1: Araştırmada kullanılan değişken türleri ve sınıflaması)
- Denklem numaraları kullanıldıysa sağa dayalı olarak parantez içerisinde verilmelidir.
- Kaynakçada yer alan tüm kaynaklara çalışma içerisinde atıf verilmiş olmalıdır.
- Bildiride metin içi atıflar dipnot olarak verilmemeli, aşağıdaki biçimsel kurallara uygun olarak atıflar yazılmalıdır:
- Tek yazarlı kaynağın metin içi gösterimi; “(Yazarın Soyadı, yayın yılı)” veya “(Yazarın Soyadı, yayın yılı, s. sayfa numarası)” biçimindedir.
- İki yazarlı kaynağın metin içi gösterimi; “(Yazarların Soyadı, yayın yılı)” veya “(Yazarların Soyadı, yayın yılı, s. sayfa numarası)” biçimindedir. İki yazarlı kaynakta yazarlar arasında “ve” kullanılır.
- Üç, dört ve beş yazarlı çalışmalara gönderme yapılırken sadece metin içindeki ilk göndermede tüm yazarların soyadları verilir. Diğer göndermeler için ilk yazarın soyadının yanına ve diğerleri (vd.) ifadesi eklenmelidir. (Örneğin; İlk göndermede “(1. Yazar soyadı, 2. Yazar soyadı, 3. Yazar soyadı ve 4. Yazar soyadı, 2011)” İkinci ve sonraki göndermeler “(1. Yazar soyadı vd., 2011)
Kaynakça Yazım Kuralları
- Kaynakça yeni bir sayfadan başlatılmalıdır.
- Kaynakçada paragraf yapısı "asılı" şeklinde seçilmelidir.
- Metinde yer almayan kaynaklar kaynakçaya konulmamalıdır.
- Kaynakça kısmında aynı yazarın çok sayıda kaynağı varsa kaynaklar eskiden yeni tarihe doğru sıralanarak yazılmalıdır.
- Kaynakça yazar soyadlarına göre alfabetik olarak düzenlenmelidir.
- Kaynakça aşağıda belirtilen örneklere uygun olarak hazırlanmalıdır:
Kitaplar
Borton, H. (1970). Japan's Modern Century. New York: The Ronald PressCompany.
Chul-Han, B. (2021). Psikopolitika: Neoliberalizm ve Yeni İktidar Teknikleri. (Çev: Haluk Barışcan). İstanbul: Metis Yayınları.
Zechmeister, E. B., & Johnson, J. E. (1992). Critical thinking: A functionalapproach.USA: ThomsonBrooks/Cole Publishing Co.
Makaleler
Behrent, M. C. (2013). Foucaultandtechnology. HistoryandTechnology, 29(1), 54-104.
Erdem, F., &Aytemur, J. Ö. (2008). Mentoring-A relationshipbased on trust: Qualitativeresearch. PublicPersonnel Management, 37(1), 55-65.
Şıklar, İ., & Kocaman, M. (2018). FDI andmacroeconomicstability: TheTurkishcase. European Financialand Accounting Journal, 13(1), 19-40.
Kitap Bölümü
Watson, J. (1998). EngineeringEducation in Japan AftertheIwakuraMission. I. Nish (Ed.). TheIwakuraMission in Americaand Europe: A New Assessment (s. 108-112). Surrey: Japan Library.
Yayımlanmamış Tezler
Altınok, H. (2017). Goodwin konjonktür dalgalanması modeli: Türkiye uygulaması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Bildiriler
Kaynak, B. D., Kaynak-Malatyalı, M., & Hasta, D. (2016). Kız çocuk evliliklerine yönelik tutum ölçeği, 1. Sosyal Psikoloji Kongresi, (Poster Bildiri).
Raporlar
Devlet Planlama Teşkilatı (2004). Devlet yardımlarını değerlendirme özel ihtisas komisyonu raporu (Rapor No: DPT: 2681). Ankara.
İnternet Siteleri
Bebek, H. (3 Kasım 2021). Düşüncenin anarşisi. https://www.politikyol.com/dusuncenin-anarsisi/ (Erişim tarihi: 4.12.2021).
Ekleme tarihi: 27-06-2024 13:50:48